ADA YANG MEMERHATI

Tuesday, 22 January 2013

karangan ke sembilan - Dikejar Detik

tik...tok...tik...tok...tik...tok...


Sekejap je masa berlalu...hari ni cukup 6 bulan 22 hari...aku masih bernafas..cuma rasanya aku sangat lemah...MAHA LEMAH...setiap saat aku meminta dipanjangkan sedikit lagi ihsan dari ILAHI...kalaupun DAH TIBA MASANYA, minta tangguh sedikit masa lagi...beri aku sedikit kekuatan untuk aku meneruskan kehidupan ini...tolong...aku merayu pada Mu YA RABB...


TUHANKU...kau berikan aku ujian Mu...aku menerima dengan penuh REDHA...dan rasa ini tak mampu aku luahkan...tinggal beberapa hari lagi keputusan penuh akan keluar...aku TAKUT...aku TAKUT TAK MAMPU TERIMA APA-APA KENYATAAN...walaupun aku cuba redha, tapi SIAPA TAK TAKUT MATI??? semua orang takut...sebab takut NAK MENINGGALKAN SEMUA INSAN TERSAYANG DI MUKA BUMI INI...

Insan paling aku sayang ialah EMAK aku...aku sembunyikan semua rasa sakit ini kerana aku TAK MAHU DIA RISAU...aku tak sanggup tengok mak menangis memikirkan tentang aku...aku mampu tanggung semua...semuanya aku sembunyikan dengan senyuman dan tawa aku yang sangat meriangkan...walaupun pada hakikatnya AKU MENANGGUNG SATU BEBAN YANG TAK MAMPU LAGI AKU TANGGUNG...


EMAK, tahukah engkau betapa aku sayang padamu...setitis air matamu mengalir ke bumi, betapa aku MENANGGUNG AZAB yang sangat pedih...dahulu kau dah puas menangis...sekarang aku tak mahu lagi melihat kau menangis...aku mahu kau gembira...dan disebabkan itu AKU BERUSAHA UNTUK TERUS HIDUP...



Aku bercerita di sini bukan untuk meraih SIMPATI sesiapa...tapi aku nak luahkan segala yang aku rasa...lagipun tak ada orang yang kenal siapa dia MR BROKEN HEART...bia aku luah semuanya di sini...

Dalam hati ni bagaikan tak mampu diluahkan lagi...aku SEDIH...aku TAKUT...aku GERUN...semua rasa bercampur aduk....betol, doktor bukan penentu...tapi aku sangat takut nak bertemu dengan doktor..sangat takut...sebab dia tahu kondisi aku yang sebenarnya...

SUBHANALLAH...kuatkan hati aku...aku TAK MAMPU MENANGGUNG semua ni...aku tak mampu berlakon seperti ORANG SIHAT lagi...aku dah letih BERFIKIRAN POSITIF...

kepada semua pembaca...aku tak minta apa-apa selain doa agar aku terus mampu berdiri...mampu mengharungi semua ni...aku tahu dan yakin, aku mampu laluinya...walaupun hidup tak seindah pelangi, tapui aku akan teruskan kehidupan ini...

"HIDUP SATU KETENTUAN
BUKAN SATU PILIHAN"

9 comments:

target=”_blank”! Arjunakirana ! said...

Aku selalu doa tuk ko bro... aku pun takut... sekiranya aku pergi dulu maafkan aku ye, halalkan makan minum aku dan segala pemberian dan pengorbanan ko terhadap aku...

moga2 Allah maha mendengar amin...

target=”_blank”mr broken heart said...

ko kena teruskan hdup..ko kena berjuang untk terus hdup
kalau aku yg mcm ni blh terus berjuang,kenapa ko xblh?
kalau aku yg dah jatuh terlentang patah sayap bertongkat dagu,patah dagu bertongkat kuku,patah kuku bertongkat paruh..blh usaha untk bgn,kenapa ko xblh?

betol..kemampuan tiap manusia berbeza..tapi xada yg mustahil..tiada dan tiada..aku percaya pada itu

target=”_blank”cik marikh said...

hey mr broke,
don't lose hope, you never know what tomorrow will bring..
aja2! fighting! ;)

target=”_blank”! Arjunakirana ! said...

MBH : Tak peduli laaaa... ko kena kuat, bukan senang nak jumpa kawan mcm ko, nasib aku jumpa kawan2 sebaik ko... aku tau semua tu... anak mane nak tgk mak menangis... sabar wokey... doa banyak2..

CIK MARIKH : sape pun tak tahu MBH nie mcm mane orang nye... nak tahu lebih lanjut kena tya orangnye laaaa huhuhuhuh

target=”_blank”mr broken heart said...

ARJUNA: aku biasa je...de byk lagi manusia yg baek kat luar tu...percaya la...

CIK MARIKH: i will....tq =)

target=”_blank”! Arjunakirana ! said...

MBH : Ye betul... tp ko lah diantara yang ko kata banyak tu... aku percaya :P

target=”_blank”mr broken heart said...

ARJUNA

jangan cakapp mcm tu..ko tak kenal aku...aku tak sebaik yang disanagka..kdg2 aku rasa aku ni kotor...hina...jahat...bukan mudah jadi MBH...susah bro...setiap langkah penuh dengan berfikir...berfikir dan terus berfikir...sampaikan aku buntu..tiada jalan lagi selain redha...

target=”_blank”Belog PenaMaya said...

you are strong enough and keep it up!

target=”_blank”mr broken heart said...

yes..i will