ADA YANG MEMERHATI

Tuesday, 29 January 2013

karangan ke dua belas - Kau Cekik Air Mata Aku


Pernahkah kau merasa jarak antara kita
Kini semakin terasa setelah kau kenal dia
Aku tiada percaya teganya kau putuskan
Indahnya cinta kita yang tak ingin ku akhiri
Kau pergi tinggalkanku

Tak pernahkah kau sadari akulah yang kau sakiti
Engkau pergi dengan janjimu yang telah kau ingkari
Oh tuhan tolonglah aku hapuskan rasa cintaku
Aku pun ingin bahagia walau tak bersama dia


Memang takkan mudah bagiku tuk lupakan segalanya
Aku pergi untuk dia




Tiba-tiba aku rasa nak hempas radio depan mata ni...kenapa semua lagi menyindir aku ni?? paham tak aku tak suka...kalau aku jumpa komposer lagu ni, aku BUNUH dia...buat lagu LANGSUNG TAK FIKIR PERASAAN ORANG LAIN... =='

Beberapa malam ni sangat sunyi...sangat sangat sunyi...dan sesekali rasa itu menerpa semula...aku rasa perlu aku luahkan...sebab aku tak nak simpan sorang2...aku tak nak jadi GILA...gila sebab menyayangi orang yang pernah melukakan aku dengan amat parah sekali...


Sejenak, aku terfikir...kenapa aku tak mampu lupakan dia...dah terlampau banyak LUKA yang dia geriskan dalam hati ni...sampaikan DAH TAK ADA RUANG LAGI untuk hati ni bernafas dengan tenang...saat dia perlukan aku, dia mesej aku...minta tolong...sampai sekarang...aku ni apa sebenarnya???

Mungkin aku ni manusia yang terlalu SETIA...setia pada orang yang tak pernah rasa nak hargai aku...apa saja yang dia nak, semua aku buat...aku carikan...SUMPAH LILLAHI TAALA...inilah hakikatnya...semua aku berikan...sanggup aku menahan makan dan nafsu nak beli apa yang aku suka...asalkan dia bahagia...tapi, DALAM SERIBU JANJI YANG DIA BERIKAN, SATU PUN DIA TAK TUNAIKAN...itu pun aku masih tak mampu lupakan dia...tak mampu benci dia...BAIK KAH AKU?? jawapannya mesti la tak...sebab kalau aku baik takkan terdetik ayat ni dalam hati aku "...SEJAK KAU LUKAI AKU, AKU BERSUMPAH...KAU TAK AKAN DAPAT ORANG YANG LEBIH BAIK DARI AKU SAMPAI MATI..."

Bukan dendam yang ada dalam hati...cuma aku sangat TERKILAN dan KECEWA...aku tak kisah kalau dari dulu dia kata nak tinggalkan aku...aku REDHA...cuma, kenapa setelah dia dapat banyak benda dari aku, dia tinggalkan aku?? KEGILAAN APAKAH INI??

HATI NI BUKAN SPAN...YANG BOLEH MENYERAP...KEMUDIAN DIPERAH...dan itu yang dia anggap mungkin...seronok agaknya melukai hati orang lain...lukai orang lain untuk untuk mendapatkan kebahagiaan sendiri?? seronok agaknya jadi macam tu...

Dalam hati ni dah TAK ADA RUANG UNTUK AKU MENANGIS lagi...cukup rasanya...cukup..dan cukup...dia membuatkan aku BENCI PADA CINTA-CINTA ni...aku BENCI PADA JANJI...aku benci akan perkataan SAYANG...aku benci dan jijik kalau dengar orang lain BERJANJI SEHIDUP SEMATI...dia dah buat aku fikir satu benda... "...kehidupan HAPPY EVER AFTER tak pernah wujud..."

Apa lagi aku perlu lakukan?? REDHA...aku dah lakukan...SERAH PADA ILAHI...aku dah serah...aku cuma nak lenyapkan semua rasa ini...pedihnya...lukanya...YA ALLAH, bantu aku...

Sorry semua...aku terEMO malam ni...hati aku tak mampu nak tampung semua rasa...dia tak pernah faham apa aku rasa...kalau dia rasa dia bahagia buat macam ni, buatlah...aku bukan TUHAN...aku bukan sesiapa pun...betul TAGLINE aku...HIDUP SATU KETENTUAN...BUKAN PILIHAN...dan sekarang aku dah jadi bahan permainan TAKDIR...

p/s - melukakan orang lain mungkin hobi mereka yang tak pernah nak hargai apa yang mereka ada....

11 comments:

target=”_blank”Belog PenaMaya said...

kerana ada yang lebih baik darinya.. Allah know more.

target=”_blank”mr broken heart said...

its hard to explain...

target=”_blank”Acik Riotaro said...

dugaan dlm kehidupan..

target=”_blank”! Arjunakirana ! said...

Aku juga manusia biasa, tidak terlepas dari semua kesalahan...

http://arjunakirana.blogspot.com/2013/01/aku-juga-manusia.html

aku nak bg tahu sesuatu laaa... manusia tak pernah nak rasa bersyukur dan berterima kasih pada apa yang mereka dapat... SEPERTI CERITA UDARA DAN MANUSIA...

target=”_blank”mr broken heart said...

ACIK RIOTARO

inilah hidup

ARJUNA

kisah manusia dan udara...letih jadi udara...nak jd manusia plak

target=”_blank”! Arjunakirana ! said...

MBH : Arjuna nak jadi udara buat manusia boleh?

target=”_blank”cik marikh said...

cadangan:toksah dengar radio yg putar2 lagu cenggini, why not tukar selera sikit, ikim.fm+klasik ke misalnya..heeee, just my opinion..

terkadang dngr lagu cenggini la buat luka yg nk sembuh kuar nanah balik..;p

target=”_blank”Belog PenaMaya said...

you have to be strong bro.

target=”_blank”mr broken heart said...

ARJUNA:
jangan jadi udara...sakit rasanya

MARIKH
tak dengar radio da...da buang sume radio...termasuk dlm kete =='

BELOG PENAMAYA
i will...n i will walk along dis journey...

target=”_blank”! Arjunakirana ! said...

Gagagaga... tp udara baik bro... biar laaa org2 disekeliling aku bahagia... nice smile :)

target=”_blank”mr broken heart said...

ARJUNA

memang udara baek...tp xpyh la...
nice smile too =='