ADA YANG MEMERHATI

Friday, 22 March 2013

karangan ke tiga puluh dua - Bila Hati Berbisik (Versi Terakhir)

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pengasih dan Penyayang

Karangan ini aku sajikan untuk semua...ianya VERSI TERAKHIR BILA HATI BERBISIK...selepas ini...tiada lagi kisah HATI BERBISIK...


Kenapa dan mengapa? apabila membaca karangan ini...mungkin ada yang tertanya-tanya...mengapa MBH tidak mahu meneruskan versi bila hati berbisik...rasanya, cukuplah aku melukiskan sebuah kisah sedih dalam blog ni...ada sebab tersendiri mengapa ia tidak diteruskan lagi...sebab HATI MBH DAH TAK ADA BENTUK LAGI...cukup la...biar aku simpan dan pendam semuanya...karangan lepas ini hanyalah kisah-kisah yang kita semua akan jadikan pengajaran...bukan lagi luahan hati MBH...sebab aku nak meletakkan satu titik noktah pada kisah sedih itu...cukuplah...soal kesihatan dan kesakitan yang aku tanggung juga, tidak akan aku ceritakan lagi...andai kata satu hari nanti, BLOG INI TIDAK LAGI DIUPDATE...UNTUK SEKIAN LAMANYA...aku nak semua orang tahu, masa tu MUNGKIN AKU TELAH MENGADAP SANG PENCIPTA...

Semalam aku bermimpi...datang seorang lelaki...yang bercakap dengan aku...seorang lelaki yang aku kalau boleh tak nak jumpa pun...dia ialah buah hati orang yang aku sayang...hahahaha...dia datang bersama insan yang aku sayang...dalam sebuah bilik...dan lelaki itu berkata pada aku... 

"...Aku tak tahu apa yang ada dalam hati kau...tapi aku yakin...kau tak akan dapat memiliki hatinya..." 

Tersentak aku...jam 335 pagi...aku duduk dan mencapai DUNHILL yang sememangnya menjadi teman setia...menitis air mata aku...lalu aku tersenyum...yang penting dia bahagia...dah la...kan aku nak tengok semua orang bahagia...dan lately...aku jarang mesej dia mcm biasa...sebab aku tau dia tengah serabut dan banyak kerja...aku pun banyak kerja...sibuk dengan keje-keje DUNIA ni...hahahahaa...tapi aku tau, dia ok...semalam malam dia ada mesej aku, cuma aku tidur awal...aku sangat penat...seminggu aku tak tidur malam...siapkan projek launcing buku...tak pe la...aku doakan dia selamat...

Mungkin mimpi tu hanya mainan tidur...sebab aku terlalu memikirkan dia...walau apa pun kata mimpi tu aku tak nak ambil peduli...sebab aku nak dia bahagia dan aku sentiasa doakan dia bahagia...DALAM TIDUR...DALAM JAGA...DALAM SUJUD...DALAM DOA...DAN DALAM APA JUA KEADAAN...AKU TAK PERNAH LUPA MENDOAKAN KEBAHAGIAAN UNTUK DIA... walau apa pun kesudahannya, aku kawan kau...sama ada aku boleh jadi kawan yang baik atau tidak, aku tak menjanjikannya...cuma aku BERJANJI aku akan buat yang terbaik... =)

Rasanya cukuplah sampai sini...aku harap semua yang membaca blog ini faham...dan tahu bahawa setiap apa yang aku tulis, aku tak berniat untuk dapatkan simpati..atau publisiti...atau apa pun...ianya sekadar satu hasil tulisan dan luahan hati...MR BROKEN HEART akan terus menulis...menulis dan menulis...untuk kita jadikan pengajaran dalam hidup...tentang diri ini, biar aku dan ALLAH saja yang tahu...sebab macam yang selalu aku katakan, HIDUP ITU SATU KETENTUAN...BUKAN PILIHAN...walau apa pun, TERIMA KASIH kepada semua...yang banyak mendoakan kesihatan dan ketenangan MBH...TERIMA KASIH =D

PS
MBH hari ni penuhi hidup dengan macam-macam benda...pagi kerja sampai tengahari...balik sembahyang Jumaat, sambung photoshoot dekat LAMAN TASIK PANDAN...sambung pulak ke GYM...balik sambung ke PASAR KARAT...ni baru sampai rumah...terus update blog...nak mandi...solat...dan tidur...kepada si dia...MBH mesej tapi dia off sume hp dia...tak pe...MBH faham...maybe bateri kong...huhuhuhu....semoga dia selamat dan bahagia selalu...MBH tetap ada, sebagai kawan yang paling setia =)


9 comments:

target=”_blank”cik kaki ketawe said...

MBH takpelah kalau dah gitu tulisnya...tp apa pun jangan berhenti menulis ok...
bro kerja tu kerja juga...
kesihatan kena jaga lohh...
mentang2 selalu pegi ber"gym"ba...hahaha
badan pun tahu penat bro...
kalau org dah tak ingat kita
apa boleh buat bro..
nanti mungkin dia kan menyesal sbb
dia tak sedar ada org yg syg pd dia...hoho..

#ohh...ensem muka bro..kalau sy tahu dr dulu sy ngorat bro dah..
macam faizal tahir...hahahaa...

target=”_blank”mr broken heart said...

mbh akan terus menulis..huhu..cuma mgkn berbeza..hehe
selagi mampu,selagi 2 kena keje..hah

#ckk..xensem pun la..xda sapa mau pun.,huhu..ramai org ckp mcm faizal tahir,tp lg ramai ckp mcm ariel peterpan..kat mana samanya pun xtau la..haha

target=”_blank”khairil azam said...

ohooo...MBH hang memang ada rupa
macam faizal tahir...macam ariel peterpen pun
sy setuju juge...hehe..
bro rokok tak baik untuk kesihatan..
lelaki macho punya pesanan...hehehe..:P
bukan batery dia kong bro...
mungkin handphone dia rosak...
tu pasal lah gitu...
kuat selalau bro...
kalau dengan menulis bro boleh
release segalanya teruskan menulis..
apa pun isinya asalkan ia ada pengajaran ittu dah ok =)

target=”_blank”mr broken heart said...

iras ada la..tp xsama pun..hehe
xpe bro..aku xksh pun..bia la
2 hak beliau
aku xckp kuat pun bro..tp aku kuatkan jugak :-)
aku akan terus menulis smp aku tamat riwayat nant.. :-)
samp bila pun aku xtau.
tq sbb nasihat ko bro
terima kasih ye

target=”_blank”Retak DiHujung Rindu said...

Jangan biarkan hati cepat tertutup..
Bukalah sedikit Ruang supaya ketenengan itu mudah dikecapi..

target=”_blank”mr broken heart said...

Kadang2...menutup pintu hati tu lebih baik kot...xmenyakitkan dan tak disakiti

target=”_blank”Retak DiHujung Rindu said...

Apa guna kalau ada HATI tapi membiarkan hati TERUS diSAKITI?
Biarpun HATI kita selalu BERDARAH~DARAH..tak salah kalau kita CUBA untuk MERAWAT...
#Tak guna MBH terus MENGGORES JIWA MBH sedangkan DIA "BAHAGIA"..

target=”_blank”mr broken heart said...

Xpe la...mbh redha...sbb tu mbh xkan ungkit apa2 lagi tentang dia lagi...da berlalu dan mbh xnak ingat apa2 lagi...selagi mbh masih diberi kekuatan mbh akan teruskan...terus hidup...terus membuatkan org tersenyum...itu da cukup buat mbh...mbh xnak apa2 lagi...itulah keredhaan mbh kala ini

target=”_blank”Retak DiHujung Rindu said...

Cukup dengan mmbuat orang tersenyum dh boleh buat kita bhagia kn?
Hmm,MBH slalu positif..tak di nafikan..kta buat orang tersenyum n buat lawak pon dah ckup..asalkn kita dpat rsa walau "SEDETIK KEBAHAGIAAN"...
#Truslah mgarang MBH :)..
tk semestinya kta tutup crita psal dye..takde crite lgsung..this cannot be what? Hehe :)