ADA YANG MEMERHATI

Wednesday, 29 May 2013

karangan ke empat puluh empat - Maaf...Aku Hanya Insan Biasa

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH DAN PENYAYANG


Tak sampai seminggu, pelbagai masalah datang...sampaikan aku tak tau apa nak buat...tak tau nak cerita pada siapa...dan jalan terakhir aku menyepi...ramai yang bertanya..kenapa perlu MENYEPI?? Mungkin ketiadaan aku di alam FACEBOOK...di alam INSTAGRAM...akan menjadikan semua orang bahagia...hahahaha

Walaupun FB tu punca rezeki aku...business aku semua running dalam tu...tapi wat masa ni itu jalan terbaik...kadang-kadang ada kawan-kawan pun, tapi bertindak memalukan kawan sendiri aku rasa adalah tindakan yang paling BODOH...mungkin itu satu gurauan...cuma jangan lah sampai MEMALUKAN orang lain...

KENAPA AKU MENYEPI??

#PERTAMA 

Sebab aku dikejar oleh EX aku...buah hati dia da ikut orang lain...siap melancong sampai ke Vietnam berdua...itukan KARMA...dulu, apa kau buat pada aku?? pernah kau ingat?? tapi persoalannya, kenapakau kejar aku?? aku paham, mungkin kau nak berkongsi cerita SEDIH ko tu...tapi kan aku dah cakap...kenapa cari aku?? bukan ke ko dah buang aku?? bukan ke aku ni serba kekurangan dulu?? bukankah aku ni hanya tempat kau minta bantuan bila kau perlukan dulu?? bukankah aku ni bukan siapa-siapa lagi??

Dulu, waktu kau tinggalkan aku...aku terjatuh...aku rasa dunia aku hilang...sampailah aku bangkit...aku bina hidup aku kembali...aku bina kekuatan aku...Ingat tak?? waktu kau tinggalkan aku dulu...aku sakit...dan aku hampir mati...tapi pernha kau ada?? pernah kau kisah hidup dan mati aku?? alasan kau, kau tak nak menipu aku...tapi pernah tak kau fikir bila kau bersama dia ketika kau masih bersama aku...itu bukan menipu ke?? dan akhirnya...kau berdiam dan mahukan aku yang lepaskan kau...ingat tak?? aku akur..aku lepaskan...sejak hari tu aku sakit tak menentu... tapi dengan kesakitan itu aku bangkit semula...aku bangun...dan aku berjaya walaupun aku masih belum sihat sepenuhnya...

Kau pernah ada?? tak ada pun...sekarang mungkin tuhan nak tunjukkan kepada kau apa itu KARMA...tapi kenapa kau cari aku?? SMS aku setiap hari...telefon setiap hari...berpuluh-puluh missed call kau tinggalkan...PERLU KE?? aku ni apa?? SUBHANALLAH...aku jadi hilang punca dah ni...aku rimas..dan aku tak tahu nak cerita dekat siapa masalah aku sekarang...dan berani kau cakap nak cari aku sampai rumah aku...kau gila ke apa??? KEGILAAN APAKAH INI???

Dan malam tadi kau minta aku buatkan TESIS kau...nak submit lagi beberapa minggu...tajuk pun tak ada lagi...KENAPA AKU?? aku ni apa?? senang-senang kau cari aku waktu kau susah macam ni...kau pernah sukat tak air mata aku yang pernah kau cekik dulu?? kau ingat dengan ungkapan kau "...MAAFKAN AKU..." semuanya dah selesai...??? ya...dah selesai...antara aku dan kau tak ada apa-apa...kau nak jadi kawan aku, tak ada masalah tapi kenapa waktu susah?? aku bg cadangan tajuk tesis, kau kata susah...minta aku buatkan semuanya...kau ingat aku apa?? MAAF...AKU TIDAK AKAN JADI BODOH LAGI...BUAT KALI KE BERAPA PUN AKU TAK INGAT...MAAF


#KEDUA

EX lama aku kawen 26 MEI 2013 (ni EX yang lain pulak)...gasak la minah tu nak kawen dengan siapa pun...aku tak kisah pun...aku doakan dia bahagia hingga ke akhir hayat...dan aku tak datang ke majlis dia pun sebab aku ada photoshot di tempat lain...bukan sebab aku kecewa atau apa pun...tapi kenapa mesti nak pukul canang dan mengata aku macam-macam...kalau kawan-kawan pun semuanya cakap aku "...GILA BAYANG..." "...JANGAN LA SEDIH...DIA DAH JADI MILIK ORANG LAIN..." "...AKU TAU APA KAU RASA...RILEKS LA...AKU ADA STOK BARU" dan macam-macam lagi...korang ingat aku kesah ke??? kalau korang SMS aku tak kisah...kalau korang INBOX aku tak kisah..ni tulis kat wall aku macam tu nape?? berlambak-lambak pulak tu komen...AKU TUAN PUNYA BADAN PUN TAK KISAH LA...aku dengan dia bukan ada apa-apa pun...apakah tindakan ini hanya satu GURAUAN atau SINDIRAN...atau satu PENGHINAAN... siap ada yang kata "...kau kan GAY...sebab tu ko tak kisah..." "...GAY macam kau ada perasaan ke??..." "...lek la bro...nanti aku carikan ganti yang lebih baik...ko cakap je nak jantan yang macamana...hahahhahaha..."   nilah gurauan dalam komen-komen korang kan?? aku ni apa sebenarnya?? kalau aku GAY  sekalipun, ada aku menyusahkan hidup korang ke?? WHAT THE FUCK!! kalau aku GAY sekalipun aku tak susahkan ko kan???   makan minum aku, aku tanggung sendiri...kalau aku susah hati, aku tanggung sendiri semuanya...semua luka yang ada dalam hati ni ada korang tau?? korang tau dan akan cari aku bila nak suka-suka...bila nak bergembira...macam ni ke kawan-kawan?? kalau pun tak nak bantu aku kala aku susah, jangan tambah lagi kesusahan yang ada...nak bergurau pun agak-agak la...SEJAHAT-JAHAT aku pun, aku belum pernah nak memalukan korang lagi wat masa ni...maka IZINKAN AKU MENYEPI...seketika atau selamanya aku tak tahu la...

Inikah kawan-kawan?? sepatutnya mereka faham dan tahu aku macamana....tapi kenapa?? aku yang sensitif atau mereka yang berlebihan?? aku ni apa pada pandangan korang?? waktu aku susah...waktu aku bersedih...ada korang bantu?? tak ada...bila aku perlukan korang, aku cari korang...apa korang cakap?? ingat tak?? macam-macam alasan...kadang-kadang itulah sebabnya kenapa aku suka menyendiri...SEPANJANG SEJARAH AKU BERKAWAN DENGAN SESIAPA PUN, BELUM PERNAH AKU BUAT MACAM YANG KORANG SEMUA PERNAH BUAT PADA AKU...aku ada perasaan...tak pe la kawan-kawan semua...terima kasih la...gurauan tu AMAT "MENGHIBURKAN" aku...

Aku tahu, tindakan aku menamatkan perkhidmatan maya ini akan menjadikan cerita itu lebih hangat...aku diamkan...terpulang la apa yang korang nak cakap...walau apa pun, terima kasih banyak-banyak...sebab di saat aku dilanda masalah, korang berjaya MENAMBAH lagi masalah yang sedia ada...terima kasih...


PS

Di kala ini...aku sangat perlukan seseorang...tapi aku sedar...dia sedang bahagia bersama si dia...maka akhirnya aku mengalah dan aku berdiam...cuba berdiri atas kaki sendiri...sesungguhnya...aku cuba mana yang aku mampu...kalau sampai tahap aku tak mampu, maka aku redha...

8 comments:

target=”_blank”cik marikh said...

baca.
diam terkedu.
.
.
.
diam itu sentiasa terbaik.
sentiasa.
.
.
senyum =)

target=”_blank”Acik Riotaro said...

byk sgt dugaan yg mbh hadapi..
ssh nk cri kwn yg btol2 memahami..
tp klu kawan2 yg sntiasa utk mnyakiti ramai..
gurauan ada batasnya.. jgn la smpai menyakitkan hati org laen..
bersabarlah mbh..
klu menyendiri bleh membuat mbh tenang..ambil la masa..
kuatkan smgt..cayok2!!

target=”_blank”cik kaki ketawe said...

ada masanya kitamemang perlubangun sendiriMBH..sebab
dunia hari ni sampai kita tak tahu mana satu kawan mana satu lawan,...
sampai satu saat bila kita jatuh baru kita tahu siapa mereka...
sy tahu kalau skadar bagi kata2 sesiapa pun boleh tp MBH yg menanggungnya...cuma pada sy eloklah MBH buat pekak dan buat tak peduli..
just yourself and your world...kalau MBH takda sesiapa untuk berkongsi rasa tulis lah kat sini...
InsyaAllah masih ada yang sudi membaca dan berkongsi rasa dengan MBH...

target=”_blank”mr broken heart said...

CM...MBH senyum je...xmampu cakap apa2 lagi

target=”_blank”mr broken heart said...

ACIK...MBH pun xtau macam2 ujian datang..dari satu ke satu masalah...MBH trima je la...semua ni ujian dari dia...kita ni hamba je...maka redha lebih baik...

target=”_blank”mr broken heart said...

CKK...kat sini je la MBH bleh luahkan rasa...sbb MBH pk macam ni...sampai bila org sudi bantu kita...walaupun selama ni MBH bantu org n demi ALLAH MBH xminta apa2 pun...n MBH trima apa pun yang datang...redha je la...

#tq CKK

target=”_blank”retak belukar said...

Tak baik kawan~kawan mbh label mbh GAY ><
Apa pnye kwan laa tu.. =="
Terkedu bce sisipan mbh nih...
# Haishh !

target=”_blank”mr broken heart said...

Mungkin niatnya nak bergurau...tp ntah la...terlebih melampau kot...bia la...