ADA YANG MEMERHATI

Wednesday 22 May 2013

Karangan ke empat puluh tiga - Sekadar Sebuah Rasa



DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH DAN PENYAYANG


KELAM MENELAN HATI

I
Dalam kelam malam
aku mengubah satu iklim hidup
mencari di mana letakkan aku dalam kesamaran
hilang dan tandus...seperti kabus itu
kau mampu melihat...kau mampu merasai kedinginan
tapi...kau tidak pernah mempedulikan
yang kau lihat hanya dia di sana
kerana di matamu...hanya dia bersinar

II
Jalan-jalan hitam itu
mula menelan segala perisa hidup
yang hancur, punah dan luluh 
tiada lagi rabaan sinar
kerana hidup ini telah hampir
sampai ke penamatnya

III
Nafas ini kian singkat
hanya dapat dihela barang sesekali dua
mata ini kian hilang sinarnya
mungkin...kerana hilang ertinya
hanya menghitung saat akan pergi
entah esok..kau tidak dapat melihat aku lagi
kerana aku telah menghalus
lebih halus dari cahaya

IV
Dedaun itu kian kering dan berguguran
berguguran menjadi hamparan tanah
tanah yang kian tandus
tandus tanpa harapan
harapan itu telah menghilang
menghilang bersama kelam malam

V
Andai kau tahu apa yang tersirat
tidak kau butakan hatimu...matamu
untuk kau berenang mencari tepian
yang tidak kau ketahui
di mana hujungnya

VI
Dalam menadah suratan tuhan
aku meratap sebuah rasa
rasa yang bakal aku bawa pergi
meninggalkan sekujur tubuh
pinjaman tuhan harus aku pulangkan
walaupun aku tahu aku bukan penentu
tapi...aku redhakan


Desiran rasa,
Mr Broken Heart
22 Mei 2013
11.30 PM


8 comments:

target=”_blank”Acik Riotaro said...

mbh kne kuatkn semangat

target=”_blank”mr broken heart said...

MBH ok je...nampak HUKUM KARMA depan mata...maka MBH kongsikan je...hehehe

target=”_blank”Unknown said...

memang puitis habis...huhu..MBH sadis pulak time baca...

target=”_blank”mr broken heart said...

Sekadar sebuah luahan rasa je CKK... =)

target=”_blank”Unknown said...

Realiti...atau FANTASI ?

target=”_blank”mr broken heart said...

Dis is reality...

target=”_blank”Unknown said...

Hmm..acctually bce pon dah tau..semua kisah yang kita tulis..pasti ada kaitan dalam hidup kita...
Mungkin tak semua yang kita alami...semua orang akan alami..
Mungkin kita adalah orang yang bertuah..iaitu...salah seorang yang terPILIH dan DIPILIH oleh Nya~
#Insanyangagakbertuah :)

target=”_blank”mr broken heart said...

bertuah?mungkin kot