ADA YANG MEMERHATI

Monday, 3 June 2013

karangan ke empat puluh lima - Bila Dia Mula Berubah

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH DAN PENYAYANG

Bila aku duduk sorang-sorang...badan pun tak sesihat dulu...tak boleh panas sangat...tak boleh sejuk sangat...sakit je...bosan hidup macam ni...jadi buka la blog kesayangan ni...aku nak berkongsi sesuatu...semuanya berdasarkan pengalaman ni...aku da puas bercinta...da ni semua analisa aku...betol ke tak...tu pengalaman aku...huhuhu...07 CARA BILA SI DIA MULA BOSAN DENGAN KITA...sila baca ye kawan-kawan...


#1
DULU
Kalau mesej panjang berjela...tak payah tanya, si dia dah bagi jawapan...kita tanya "...makan dah?..." jawapannya siap bagi semua menu...hebat..hebat...

SEKARANG
Kita mesej punya la panjang...dia cuma jawab "...ok...". Kalau dia jawab OK kita boleh lagi la terima...tapi kalau dia jawab K....tak ke sakit hati...kalau sekali dua tak pe...mungkin tengah sibuk, tapi kalau kebarangkaliannya kerap...maka...standby la..dia da mula bosan dengan kamu...fine...pack all ur thing in ur heart...n step foward... 

#2
DULU
Kalau kamu berdiam..dia mula sibuk mesej kamu...tanya macam-macam...siap marah kalau kamu diam...suruh share semuanya...dia rasa tak tenang kalau kamu berdiam je...tak boleh la tanpa mesej kamu...

SEKARANG
Kamu nak mesej ke apa ke..dia buat tak peduli je...kalau kamu mesej tu memang 3 4 jam la baru reply...tu pun macam nak tak nak je...kalau kamu berdiam, jangan mimpi la dia nak mesej...kalau situasi ni menimpa kami, pergi la bawa diri kamu...pujuk hati...belajar hidup tanpa dia...dia dah tak perlukan kamu lagi...

#3
DULU
Call...dulu sehari tak dengar suara rasa rindu sangat...tak boleh tanpa suara si dia...nak calling je...kalau boleh 5 minit sekali...rindu tu membuak-buak...

SEKARANG
Kalau kamu call pun dia akan banyak berdiam...kalau tanya itu ini pun macam nak tak nak menjawab...pelbagai alasan yang kamu akan terima...PENAT...LETIH...TAK TAU APA NAK CERITA...OMAIGOD...sangat cliche...sebab tak de apa nak dikongsikan dengan kamu...kamu bukan sapa-sapa lagi untuk dia...pergi la bawa diri...tak payah tunggu lama-lama...

#4
DULU
Dulu...dia akan panggil kamu dengan panggilan yang manis-manis... SAYANG...MANJA...ABANG...CAYANG...MUCUK... (Sangat TEBU)

SEKARANG
Tak ada la gi panggilan tu lagi...dan dia akan cakap "...tak bosan ke dengan panggilan macam tu..." atau dia akan kata "...segan la...nanti kawan-kawan dengar...". KENAPA BARU SEKARANG NAK CAKAP MACAM TU?? apa punya manusia la ni....???!! adei....

#5
DULU
Dia akan beriya-iya nak kenal dengan kamu...semua cerita kamu dia nak tau...kalau boleh malam mimpi apa pun kena cerita dekat dia...jangan sembunyi apa-apa...cerita kamu masuk toilet pun kalau boleh nak tau gak...erkkk....sengal!!

SEKARANG
Dah malas nak ambil tau apa jadi dengan kamu...kononnya dia kata "...i ingat dekat u selalu..." atau "...i tak pernah lupakan u...u selalu di hati i...." atau "...i ingat u dalam doa i..." uhhhhhh....so sweet...kononnya la...tapi pada aku...ITS SUCK...dont treat anyone like dis...its FUCK...

#6
DULU
Kalau kamu pegang HP bila bersamanya...dia akan marah...cemburu katanya...cakap kamu mesej orang lain...padahal kamu mesej mak kamu...nenek kamu...atau ngan atuk kamu...boleh jadi gaduh...kalau duduk berdua, kamu main game pun boleh jadi gaduh...padahal kamu tuai tanaman kamu je dalam FARM VILLE... adei...payah!!

SEKARANG
Kamu nak pegang HP ke...nak bawa public phone ke...dia tak kisah pun...dan dia pulak yang sibuk dengan HP...bila kamu tanya mesej siapa, dia akan cakap "...KAWAN...". Fine...kawan...kamu pun kononnya nak mesej orang lain...buat-buat aje...nak bagi dia jeles...hahahhaa....dia tak heran pun...g la nak mesej sapa pun...dia akan wat tak tau je...u r nothing for him/her...believe me...

#7
DULU
Dia akan buka FB...TWEETER...INSTAGRAM...atau apa pun laman sosial kamu...nak tengok...kata orang dulu-dulu... "...tak dapat tengok orang...tengok bumbung rumah pun jadi la..." mesti buka...sampai opis (kalau kat opis je ada internet la) benda pertama yang dibuat melawat kamu dulu...cari apa yang kami TWEET...apa status terbaru kamu...semuanya nak tau...pantang ada update status...LIKE je kejenya...IM je kejenya....komen berjela-jela...hahhahaha...tapi itu dulu...

SEKARANG
Kamu tulis apa pun dia akan wat tak heran je...jangan kata nak LIKE...tengok pun tak...sampaikan nama kamu dalam semua laman sosial kamu pun dia dah lupa...dengan orang lain, bukan main lagi dia...alasannya... "...i tak nak orang tau hubungan kita...". Kelakar alasan tu...nak takut wat pe...kalau nak rahsiakan, dan ada orang tanya cakap je la...kawan...peduli la apa pun orang nak pk...its ridiculous la...


KESIMPULANNYA
Ni la yang aku boleh kongsi pada semua...ni pengalaman aku...aku dah banyak kali la alami semua ni...aku rasa korang yang baca mesti setuju sambil angguk-anggukan kepala kan...jadi, kalau jadi pada korang, standby la...dia akan tinggalkan kamu sedikit demi sedikit...tanya hati...sebab jawapannya semua ada di hati...hati kita tak pernah menipu...kalau korang ada pengalaman n nak tambah...so sila la...di alu-alukan...k...MBH berundur dulu...salam =)

4 comments:

target=”_blank”Acik Riotaro said...

ada benarnya ape mb kongsikn..
pernah lalui bnda2 cm tu jgk..
smpai atu masa angkt kaki n sedar yg die x perlukan kita lg..
sob..sob..

target=”_blank”mr broken heart said...

Acik...lek la...jangan nangis..kita boleh hidup...malah lebih bahagia tanpa dia... =)

target=”_blank”cik kaki ketawe said...

setuju2...tak pelah...kalau org xnak
sorry lah sy nak buang masa tunggu dia..
pada sy kalau dah tak suka
bagitahu terang2...sy pun tak suka paksa org terima sy kan..
tp yg bermuka2 ni yg menyakitkan hati MBH oii...

target=”_blank”mr broken heart said...

CKK... ni nak wat macamana...manusia ni kononnya nak jaga hati kita tp sebenarnya dia xpernah pk pun perasaan kita..kita ni bukan sapa2 utk paksa org...xgitu CKK