ADA YANG MEMERHATI

Saturday, 16 February 2013

karangan ke sembilan belas - Memang Dasar TEBU!!

Saat ini, mata masih belum mahu terpejam...walaupun badan sangat penat...baru balik dari PHOTOSHOOT...sangat penat...terlentang...terguling...mencangkung...semua side aku ambil...tapi, mata masih tak mahu terpejam...kerana ada sesuatu bermain difikiran...yang membuatkan aku TERBAKAR...



Semalam malam...aku mendapat panggilan dari seorang teman...yang bercerita tentang BUAH HATI beliau...buah hatinya MENIPU...katanya nak pergi kerja...tapi, kawan aku ni syak sesuatu...dia pergi ke tempat kerja buah hatinya...dan kereta buah hatinya tiada...satu bandar dia pusing cari tapi tak jumpa...call tak dapat-dapat...dia off hanset dia...akhirnya dalam jam 11 malam, baru dapat...bunyi bising macam dalam KARAOKE...Lepas tu buah hatinya cakap nak makan dulu, kejap lagi baru balik...kawan aku nak ikut dia makan, sebab dia syak sesuatu...tapi, buah hatinya tak angkat telefon lagi...kawan aku ni kata, dia tak kisah kalau dia nak keluar dengan kawan-kawan, TAPI KENAPA HARUS MENIPU?? adakah nak tutup segala perbuatan CURANG tu dengan mengaburi kata NAK PERGI KERJA?? 

WHAT THE FISH!!

Korang tau kenapa aku tak suka?? kenapa aku TERBAKAR?? kenapa timbul rasa BENCI pada buah hati dia?? sebab DULU AKU PERNAH MELALUI SITUASI YANG SAMA...malah lebih dahsyat dari tu...hati aku bagaikan ditoreh dengan belati bila terkenang semua tu...apa kurangnya kawan aku tu? BAIK...RUPA ADA...dan aku tau, apa saja yang buah hatinya nak DIA AKAN BUAT...apa yang tak cukup lagi?? apa yang dikejar sangat...TAK CUKUP KE KASIH SAYANG YANG DIBERIKAN?? apa lagi yang dimahukan?? tak cukup ke BILA DAH ADA ORANG SAYANG PADA KITA?? sesungguhnya aku BENCI...dan TAK SUKA...TAK SUKA...TAK SUKA...

T.A.K.S.U.K.A.D.A.N.B.E.N.C.I

Tanpa aku sedar, air mata aku mengalir...kenapa manuusia spesis ni wujud di dunia ni?? dia jadi macam tu sebab dia tak pernah DILUKAKAN ke?? atau sengaja membalas dendam?? perlu ke berdendam?? bukankah kalau kita sayang pada seseorang itu, kita akan mendoakan kebahagiaan dia...walaupun bukan dengan kita...

Hati aku sebak...semua rasa berbungkam di dada...kenapa mesti MENIPU?? kenapa tak berterus terang?? kenapa mesti CURANG?? kenapa mesti MELUKAI orang lain?? SUBHANALLAH...kesetiaan yang kawan aku ebrrikan dah cukup menggambarkan betapa sayangnya dia pada buah hatinya...kenapa MADU DIBERI tapi RACUN DIBALAS?? 

Dulu...kalau disukat, rasanya air mata ni dah boleh dibuat pinang PUTERI GUNUNG LEDANG...luka hati aku tak terkata sakitnya...tapi aku cuba terima hakikat bahawa AKU BUKAN YANG TERBAIK...tahukah mereka yang suka melukakan orang lain ni, APAKAH RASA DILUKAI?? apakah perasaannya bila DITIPU HIDUP-HIDUP?? alasan CLICHE..."TAK NAK SAKITKAN HATI AWAK KALAU AWAK TAHU"...mampus tak layan...HABIS BUAT MACAM NI DIA FIKIR ORANG TAK SAKIT HATI??

Spesis macam ni perlu dihapuskan di muka Bumi ni...aku tahu, bukan semua dalam hidup ni GEMBIRA semata-mata...bukan semua dalam dunia ni PENIPU...tapi, kenapa spesis ni banyak sangat...bagus kalau DITANGKAP...HIRIS DAGINGNYA SIKIT-SIKIT...CURAH AIR LIMAU...TABUR SERBUK KUNYIT DENGAN GARAM...PASTU CAMPAK DALAM SUNGAI...BAGI MAKAN BUAYA...

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr... =='

Pembaca sekalian AKU BUKAN PSIKO ATAU GILA ATAU SAKIT JIWA...cuma aku geram...marah...dan sakit hati...sebab aku pernah laluinya...aku pernah jadi MANGSA manusia BERMULUT MANIS...yang kategori TEBU...kenapa aku panggil TEBU?? sebab...CAKAP MANIS MACAM TEBU!! pastu...hampas je tinggal...DEKAT DEPAN PANGGIL SAYANG, DEKAT BELAKANG PERANGAI MACAM AYAM =='


Pengajarannya, aku minta...sesiapa yang baca hasil tulisan ni...ambil pengajaran...JANGAN JADI TEBU...orang lain ada perasaan...BERCAKAP BENAR...walaupun kadangkala kebenaran itu amat MENYAKITKAN...tapi itu lebih baik dari berkata-kata MANIS...memang dasar tebu!!

PS
Nak tidur...tapi mata tak leh tidur...sok ada photoshoot pagi-pagi...sebab dalam hati rasa nak terajang ORANG LAJU-LAJU....aku sangat BENCI BUAH HATI KO TU...PAHAM X???!!

8 comments:

target=”_blank”Nao Mei said...

Sabar ler awak...takpe orang buat kite cam tu...Allah kan sentiasa bersama kita....be happy k...

target=”_blank”cik kaki ketawe said...

bro..aku juga bencikan penipu dan ditipu...aku tak kesah kalau dia tak suka aku...tp aku harap jangan tipu aku..sakit rasanya bro kena tipu kan? rasa mcm diperbodoh..

target=”_blank”mr broken heart said...

NEO MEI
kalau xsbar,dari 2 ari lepas aku da bnuh org..hehe

CIK KAKI KETAWA
btl..nape mest nak tipu?sbb 2 aku rasa nak terajang je buah ati kawan aku 2..serius aku xsuka sgt

target=”_blank”Acik Riotaro said...

huk3..
penipuan amt mnyakitkan..
penah lalui situasi neh..
betmbah skit bila blaku dpn mata..
hurmmm..

target=”_blank”mr broken heart said...

ACIK RIOTARO

ni la manusia...bila menipu dah jadi makanan...susah nak ubah apa-apa...

target=”_blank”Belog PenaMaya said...

what goes around comes around. biarkan dia terima apa yg dah dilakukan.

target=”_blank”mr broken heart said...

Pada mulanya aku marah...tp sebenarnya bila kita dah sayang, apa pun org tu buat kita akan terima...aku doakan kawan aku bahagia selamanya :-)

#cuma perbuatan menipu sangat melampau dan keterlaluan...

target=”_blank”mr broken heart said...

setuju 180%