ADA YANG MEMERHATI

Wednesday, 17 April 2013

karangan ke tiga puluh tujuh - Begitulah Yang Tersurat

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH DAN PENYAYANG

Dalam manusia mencari keredhaanNya...terlalu banyak perkara yang melintasi kehidupan...apabila ketakutan itu membatasi segalanya, maka kita tidak mungkin akan menemui titik konklusi dalam sebuah kekusutan...tanpa keberanian, semua mimpi tidak bermakna...

Sukar untuk digambarkan...kadang kala, kita tak mampu menyembunyikan segala rasa sedih...segala rasa pilu...dan segala rasa yang bagaikan menumbuk-numbuk hati...semua orang mampu untuk berdiri...tapi sejauh mana dia mampu BERTAHAN untuk berdiri...semua orang mampu tersenyum...namun sejauh mana mamapu BERTAHAN dengan KEIKHLASAN senyuman itu...

Ku berlari kau terdiamKu menangis kau tersenyumKu berduka kau bahagiaKu pergi kau kembaliKu cuba meraih mimpiKau cuba ‘tuk hentikan mimpiMemang kita takkan menyatu
Sesekali lirik itu membunuh satu senyuman yang menjadi penghias wajah...SUBHANALLAH...apa yang harus dilakukan oleh seorang insan dalam menempuh kehidupan ini...bukan mudah...dan bukan semudah kata-kata bagi menempuh semua itu...semua orang boleh berkata...SABAR...TABAH...KUAT...atau apa pun lagi kata-kata semangat...namun kita tak mungkin dapat bangkit tanpa usaha diri sendiri...SESEORANG ITU TIDAK DIANGGAP KALAH KERANA KECEWA...TAPI DIA DIANGGAP KALAH APABILA TIDAK BANGKIT SEMULA DARI KEKECEWAAN ITU...

Aku tidak pernah serik untuk bercinta...kerana setiap saat aku akan buat yang TERBAIK untuk pasangan aku...aku beri sebuah kebahagiaan....dan kenangan...kerana pada aku, kenangan itu perlu...aku tak kisah kalau aku dicampak dan dibuang kelak...kerana aku anggap itu semua takdir...aku tak heran kalau aku perlu menangisi pemergiannya...kerana pada aku itu lambang kekuatan aku untuk terus melangkah...

Terlalu banyak kisah luka yang berlaku...saban hari kita akan mendengar banyak kisah tentang kematian...kesakitan...kekecewaan...tangisan...deraian air mata...tapi, apa yang boleh kita lakukan? sekadar memberikan kata-kata semangat...tapi pernahkah kita melalui saat yang sama? Kalau ada pun, hanya SEKADAR SEBUAH KISAH YANG SAMA...TAPI TAK SERUPA...setiap kisah yang berlaku itu TAK KAN MUNGKIN SAMA RASANYA...

Mungkin ramai follower BUKU KARANGAN HATI II tertanya-tanya, mengapa MR BROKEN HEART menulis tentang perasaan lagi...sebabnya...sejak kebelakangan ini terlalu ramai insan yang nak berkenalan dengan aku...aku tak mampu...dan aku tahu hati aku terkunci rapat...bukan kerana luka yang lama...tapi kerana hati terlah TERKUNCI KEPADA SESEORANG...aku bukan seorang insan yang mudah jatuh hati...tapi, sekali aku jatuh hati, akan aku kenang dan simpan hingga ke akhir hayat...lagipun, entah berapa lama lagi aku dapat bertahan...

Semua rasa itu aku IKAT...BUNGKUS...dan TANAM KE DASAR HATI...biar aku sendiri yang tahu...AKU MANUSIA BIASA...yang tiada apa-apa keistimewaan...aku sedar itu...cuma aku mahu bahagia mengikut acuan aku sendiri...walau apa pun pandangan orang lain, aku ketepikan...aku berhak menentukan hidup yang telah lama ditentukan ini...aku tidak menyesal...dan aku tidak pernah meratap terhadap nasib diri...AKU REDHA...dan sanggup melaluinya...


Walau apapun, bukan mudah menjadi aku...seorang insan yang melangkah dengan harapan di atas awan...dilihat boleh, digapai tidak...biarkan senyuman ini terus diingat...dikenang dan menjadi penawar kerinduan bila aku tiada kelak...dan aku akan terus tersenyum...dan tersenyum =)

PS 1
Kepada sesiapa yang menaruh hati pada MBH...fikirlah elok2...budak comot ni SANGAT DEGIL...dan bukan mudah nak bagi dia ikut cakap...MBH seorang budak comot yang SANGAT SUKA MENJAWAB...sebab pada dia, tiada soalan yang tiada jawapan...dan MBH ialah seorang manusia yang SANGAT GARANG...setiap kata-katanya ada kalanya menusuk tembus ke hati...kerana padanya KEJUJURAN ITU PERLU...WALAUPUN MENAKUTKAN...

PS2

Bodohkah aku memikirkan satu impian yang tak mungkin tercapai?? sekarang ko tengok muka aku betol2...ADA AKU KESAH...?? =)

26 comments:

target=”_blank”! Arjunakirana ! said...

untung laaa ada peminat... kim salam wokey... :)

target=”_blank”cik kaki ketawe said...

ok...lagu cakra khan...suka...suka!!!

pheeling pulak baca post MBH hari ni sekali dengan lagu background ni...

secara jujurnya bertuah la perempuan yg MBH suka tu sbb MBH ni setia org nya...susah nak cari lelaki macam bro ni....wewewe...mohon MBH jangan kembang dulu ehh...hahaha...

kalau bro garang takut le sy nak jadi adik bro..ngeee... :P

p/s : sy doakan moga Allah pertemukan MBH dengan seseorang yg mampu bagi kasih syang setulus hati pd MBH dan buka balik pintu
hati MBH...aaminnn...

target=”_blank”mr broken heart said...

Xde untungnya arjuna...mbh ni xde pe2 pun nak dibanggakan... =b

target=”_blank”mr broken heart said...

Xde bertuah pun...kalau bertuah tak de org tinggalkan atau reject...kan??

Memang garang pun...mbh xminta apa2 pun CKK...kalau ada, ada la...kalau tak de, mbh terima... =D

target=”_blank”! Arjunakirana ! said...

eleh malu2 pulak... ada la tu... saje tak nak bagi tahu kannn... tahniah laaaa.. semoga bahgia bro.. jangan garang2... :P

target=”_blank”mr broken heart said...

Xde sapa2 pun la arjuna...sapa yang nak aku ni...comot...garang...degil...kan??
Kalau ada mest aku bahagia 360° da ni...hehehehe

target=”_blank”Khairul Zamri said...

kekecewaan lah yang mengajar diri ini agar tidak kecewa lagi :p

target=”_blank”mr broken heart said...

Kita takkan mampu membiarkan diri ini bahagia selamanya...tp kita boleh membuatkan org len bahagia dengan kita...tak gitu KA

target=”_blank”mr broken heart said...

Kita takkan mampu membiarkan diri ini bahagia selamanya...tp kita boleh membuatkan org len bahagia dengan kita...tak gitu KA

target=”_blank”khairil azam said...

yup...setuju...kalau kita tak bangun
berbuih kata2 semangat pun tak guna...semua bermula dngan diri kita..
kecewa...sy jug apernah merasakannya..bahkan hingga hari ni sy masih syangkan dia...
menyambung pelajaran ke luar negara juga
sebagai satu langkah sy menunjukkan bahawa sy bisa bangkit...dan sebagai lelaki sy bahagia jika dia juga bahagia...ini smeua takdir...mungkin dia bukan jodohkan MBH?


p/s : mohon bagi phone number gua kat peminat MBH...kut-kut boleh
sangkut sorang...HAHAHHA :P

target=”_blank”mr broken heart said...

KHAIRIL AZAM

Ye...kita kena berani lalui apa pun detik yg ada...berani melangkah...xada siapa yg blh betulkan keadaan selain kita...kita je mampu...
Bro...aku tau ko pun kuat...sbb tu ko bleh lalui saat tu kan??

#nak no tepon ek?? Nnt aku listkan k...hehehe

target=”_blank”Acik Riotaro said...

rmainyer admire die..
=)

target=”_blank”Muhammad Noor Firdaus iskandar BIn Haji Bashah said...

Peeerrghh macam Ariel laaahh is like it you know???

target=”_blank”mr broken heart said...

Acik
Xde admire pun...xkenal pun depa tu sume...depa pun mana kenal ngan sy kot...sy bukan budak hot pun...ni budak comot namanya...huhuhu

target=”_blank”mr broken heart said...

Erkkk...org ke berapa la ckp mcm ariel ni...aigooo...ariel lg smart la...

target=”_blank”Retak DiHujung Rindu said...

budak comot?
Haha tak nampak macam comot pun :)
Smart je..hehe pandai MBH edit gambar..background pun cantik..ala~ala klasik..sesuai sangat nak menggambarkan PERASAAN dan JIWA MBH yg sedang BANGKIT..
#El harap..Allah makbulkan DOA MBH..
El jugak harap MBH dapat dipertemukan dengan JODOH yang baik,macam MBH..
Allah tu MAHA ADIL...

target=”_blank”mr broken heart said...

Comot...kalau tgk gamb memang la...bleh edit...kalau tgk depan2...kompom nampak comot...

#mbh xharap apa2 dlm hidup...mbh da sihat sikit sekarang pun da cukup buah mbh...yg selebihnya mbh serah pada ALLAH

target=”_blank”Retak DiHujung Rindu said...

Alhamdulillah..harap MBH dapat cari pengganti yang jauh lebih baik dari TUPPERWARE MBH tu..
#Senyum dapat mengubat luka daripada terus BERDUKA, MELUPAKAN lebih baik daripada MENGINGATI...

target=”_blank”mr broken heart said...

Semakin banyak manusia itu tersenyum...semakin banyak luka di hatinya

target=”_blank”mr broken heart said...

Semakin banyak manusia itu tersenyum...semakin banyak luka di hatinya

target=”_blank”Retak DiHujung Rindu said...

Jadi..
Tak payah laa senyum! hahaha
El gurau je..hehe
MBH mampu! El yakin sangat~sangat...El rse..El sendiri pun tak mampu seTABAH Mr Broken Heart :(
.................................

target=”_blank”Retak DiHujung Rindu said...

Harap MBH terus jga kesihatan,,supaye dapat hiburkan semua orang sperti "SELALU" MBH buat,,mgukir senyuman plastik..tak lame lagi..senyuman plastik itu akan menjadi..sekeping KACA KRISTAL yang sangat BERHARGA dan takde tolok BANDING nye..
#trustmeMBH :)

target=”_blank”mr broken heart said...

Entah la...mcm mbh cakap sebelom ni...mbh tak minta apa2 lagi dlm hidop ni...n mbh akan terima apa jua ujian yg datang...harap2 mbh tak FAIL dalam ujian yg Dia berikan...sebb mbh takut mbh tak mampu nak laluinya

target=”_blank”Retak DiHujung Rindu said...

Setiap kegagalan..pasti ada penyelesaian..mustahil Allah uji kita tanpa makna tersirat..kan ?

Mbh pasti mampu...kalau
MBH TERUS KUAT :)

target=”_blank”mr broken heart said...

MBH akan terus kuat...insya Allah

Anonymous said...

http://eekshop.com
However,so that you have regards to learn more about present day electronic toys,a small amount of a lot of information are as common as the iPod Touch. These are on no account among the more music players and to understand more about that end individuals are a lot more interested than ever at marking their personalised flashes regarding individualism all around the their iPod Touch's.